Transfagarasanul parcurs pe doua roti

Impartaseste si prietenilor tai...

Impresii de calatorie relatate de Dan 🙂

Aveam de mult in gand sa parcurgem Transfagarasanul pe bicicleta eu impreuna cu un bun tovaras. Iata ca dupa cateva weekenduri ploioase, in care planurile ne-au fost date peste cap, vremea tine cu noi.

Astfel, pregatiti, am plecat in ziua de sambata 08/08/2015 pe la orele 05:00 pe biciclete din Campulung Muscel, cu gandul de a parcurge Transfagarsanul in 2 zile.

Am ales ruta Campulung>Rucar>Bran>Victoria>Balea Lac> Curtea de Arges> Campulung. Poate va intrebati de ce am ales aceasta ruta? Auzisem ca in Victoria, un oras mic la poalele muntilor Fagaras, unde aveam sa dormim o noapte, sunt multe fete. Nu ne-am antrenat mult pentru asta, suntem amatori ( si nu ma refer neaparat la fete).

UntitledMateiasul, drumul care duce spre Rucar, este minunat la orele diminetii, aerul rece si privelistea minunata, precum si soseaua ce nu era aglomerata, ne faceau sa fim optimisti.

Am trecut de Rucar si am inceput urcarea spre Fundata. La Dealul Sasului ne-am intalnit cu un domn in varsta care vindea branzeturi si i-am povestit unde vrem sa ajungem. Era asa uimit incat si azi cred ca vorbeste despre noi.

Dupa o urcare grea, am ajuns la Fundata, judetul Brasov, unde ne-am intalnit cu un nene carand de un carucior plin de bagaje, dupa ce ne-a spus ca elicopterele survolau la ordinul lui masivul Piatra Craiului, pentu ca el le-a spus politistilor ca a vazut planorul acolo, stiti voi, planorul disparut subit in muntii Romaniei, ne-a zis si ruta lui -venea de la Cluj si voia sa ajunga in Valcea, PE JOS, pana de Sfanta Maria, o ruta putin mai grea ca a noastra comparand mijloacele de transport, nu?
Dupa o coborare frumoasa, am ajuns in Bran, am facut plinul la un restaurant si cu ochii pe ceas am inceput sa pedalam spre Victoria, drumul nu-l cunosteam deloc, pe Google Maps il vazusem de 2 ori. Un drum destul de ok si forte putin aglomerat.

Am interactionat cu oameni tot drumul, sunt de treaba ardelenii. La o carciuma un domn in varsta ne-a povestit tineretea lui, era fenomenal, ne-a vandut un pont: fetele din Victoria sunt prea “singure”, acolo nu sunt baieti.
In jur de orele  16:00 am ajuns in Victoria, ne-am facut check in-ul si la hotel si pe Facebook. Nu am iesit la terasa din centru, nu am baut bere si nici nu ne-am comandat cel mai mare meniu, nici nu ne-am intalnit cu fete si nici nu am ajuns in camera la 12 noaptea.
A doua zi am intrat in judetul Sibiu si am parcurs Transfagarasanul, era o duminica perfecta, aglomeratie mare, parca toata Romania era pe Tansfagarasan in ziua aia. Traficul era blocat, multi ne-au spus ca si-ar fi dorit si ei o bicicleta in momentul ala. Elicopterele survolau muntii si acolo in cautarea planorului, nici nu stiu ce erau mai multe in ziua aia pe Transfagarasan, masini, biciclete sau elicoptere.

Untitled
Era deja ora 14, am luat o scurta pauza de masa la Balea Lac si am inceput lungul drum spre Campulung. La Balea Lac am avut avut sentimentul ciudat ca suntem foarte aproape de casa, cred ca pierdusem notiunea spatiului si al timpului dupa atati kilomtri. Evident, ne-am inselat, ne-a prins seara pe drumul Curtea de Arges – Campulung.
Intr-un final pe la ora 12 am ajuns acasa, obositi dar multumiti de traseul facut.